Formula1: Spanish channel pays for false Alonso report image

( A Spanish television station has been ordered to pay Fernando Alonso EUR 73,000.

The case dates back to December 2009, when the channel Antena 3 reported that the double world champion had separated from his wife Raquel del Rosario, the lead singer of the band El Sueno de Morfeo.

La Voz de Asturias and El Mundo said on Wednesday that a Madrid court has finally agreed to 29-year-old Ferrari driver Alonso’s charge of slander.

The judge is ordering Antena 3 to correct the information and, as per Alonso’s request, pay the 73,000 euros in full to the United Nations Children’s Fund Unicef.